Érdekes reform ötlet az autóközlekedésre

 Hrotko Gábor keresett meg fejlesztési ötletével, amit nagyon érdekesnek tartok az autós közlekedési misszió csökkentés szempontjából. Ezért megkértem, írja le röviden Nektek, az ötletét. Fogadjátok szeretettel az írását:


Nézzük, miről van itt szó?

A főváros közlekedését ellehetetleníti a napi rendszerességgel munkába igyekvő mintegy 300.000 ingázó autó. A megoldás a kiscsoportos autómegosztás lehet. Hozzunk létre a főváros agglomerációs településein 2-4 fős csapatokat azokból az autós ingázókból, akik egymáshoz közel élnek és minden nap azonos időben indulnak munkába a fővárosba. A csoport tagjai felváltva szállítják egymás (napi, heti vagy más váltásban, megegyezés szerint) a lakhelyükön kijelölt beszállóhelyről. Autóval elmennek a legközelebbi budapesti közlekedési csomópontba, ahol leparkolnak, majd közösségi közlekedéssel jutnak el a munkahelyre. Délután a közlekedési csomópontban találkoznak (nem okvetlen a reggeli összetételben) és autóval hazamennek.

A rendszert egy mobil applikáció irányítja, amely regisztrálja a jelentkezőket, megalakítja a csoportokat, irányítja a csoportok tevékenységét (kijelöli a szállítókat), végzi az adminisztrációt. A településeken az ingázók szervezkedésének lehetőségét óriásplakáton lehetne népszerűsíteni, a rendszer működésének leírására és a és a jelentkezésre egy webapp szolgál.

A kiscsoport előnyei:

- a regisztráció után nincs semmilyen adminisztráció (mint pl. az Oszkárnál, ahol minden út bonyolult szervezkedéssel jár). az ingázó csak odamegy reggel a beszállási helyhez és beszáll az aznapra kijelölt szállító autójába.

- nincs fizetés (mint az Oszkárnál), mivel minden csoporttag azonos számú szállítást végez,

- jelentős ösztönző: az autózás költségei felére-harmadára csökkennek, mert az ingázó csak kétnaponta, háromnaponta végez szállítást,

- az autók nem mennek be a főváros belsejébe, nem növelik a dugókat,

- a környezetszennyezés felére-harmadára csökken,

Hasznos vonása a Kiscsoportnak, hogy rendszeres és tömeges szállításokat képes szervezni. Rendszeres, mert minden munkanapon folyik a szállítás, tömegesé válhat, mert nincs korlátja a növekedésnek. A növekedés csak attól függ, hogy mennyire hatékony marketinget szervez a főváros és a települések.

A jelenlegi benzinárak és energia válság közepette egy ilyen rendszer bevezetésének van realitása.

Megjegyzés küldése

1 Megjegyzések

  1. A javaslat nem korlátozódik a fővárosra. Szeretném a pécsi agglomeráció ingázói figyelmébe ajánlani az ötletet, amely nem csupán az ingázó autósok közlekedését segítheti, de példaként szolgálhat összefogásból, szociális érzékenységből is.
    Kapcsolat: gabor.hrotko@gmail.com

    VálaszTörlés