A boldogságkeresés második lépése: a mély önismeret - 2. rész: Ki vagy Te?


A keleti kultúrákban melyeknek nagy tisztelője vagyok, ez egy alapkérdés, melyet mindenki egy bizonyos szint felett feltesz magának: Ki vagyok én? De vegyük egy kicsit nyugati gondolkodás szempontú vizsgálat alá, hogy miért is ilyen nagy kérdés ez a kérdés? Tudni illik, a keleti kultúrákban ez az Élet egyik legnagyobb kérdése. Sokáig nem értettem miért, de úgy érzem, hogy ma már jól látom a választ. A „ki vagyok én?” kérdésnek két fő iránya van. Leginkább azzal a főiránnyal szoktak foglalkozni, hogy „miért vagyok a Földön”, „mi az életfeladatom”?  Ez ennek az egyszerűnek tűnő ámde nagyon összetett kérdésnek a fő irányára utal. Arra utal, hogy szükséges megtalálnunk életfeladatunkat, hogy a boldogságunkat elérhessük életünk során


Erre nagyon sok választ lehet adni. Lehetsz Te a mocsári teknősök megmentője, vagy két csodás gyermek, világra hozója és boldogságban felnevelője, de akár fel is találhatsz valamit, vagy írhatsz olyan verset mely másokat a jó útra terel. Van időd, hogy megtaláld az életfeladatod! Sőt az is lehet, hogy Neked több is van egyszerre, mint ahogyan nekem is. Egy dolog biztos, ezeket megtalálni nem egyszerű feladat és sokaknak nem is sikerül egész életükben. Hogy miért? Azért, mert ennek a kérdésnek van egy másik összetevője is! A másik összetevő a mély önismeretre utal. A „ki vagyok én?” kérdés, arra utal, hogy nem érdekes, hogy az énképed micsoda. A nagy kérdés az, hogy a valós éned micsoda! Ha ennek a blognak az előző részét olvastad (klikk ide), akkor a „C” állapot elérésére sarkall a kérdés. Vagyis azt kéri tőled ez a kérdés, hogy juss el oda amikor az énképed, és a valódi éned egyezik. Miért fontos ez? Azért, mert minél közelebb jutsz ehhez az állapothoz annál biztosabban fogod tudni életfeladatiadat, és minél pontosabban fogod tudni életfeladataidat, annál sikeresebb leszel a boldogságkeresés útján… Szóval tűzd ki célul, hogy a lehető legmélyebb önismeretre teszel szert a jövőben, és cserébe ajándékba kapod a választ, hogy mi az életfeladatod!  Jó üzlet nem? Én 18 éve tudatosan mélyítem az önismeretem. Ma voltam kineziológusnál, ahol egy újabb kapu nyílott meg számomra az ön megismerés útján. Vagyis a „Ki vagyok én?” kérdésre még mindig jönnek az újabb és újabb válaszok…

Kérlek ne feledd! Az egód mindig el akarja veled hitetni, hogy az önismereted elegendő szintű már! Szóval az önismeret mélyítését ne úgy fogd fel, mint egy 1-2 év alatt elérhető célt! Fogd fel úgy, mint egy életre szóló feladat! Ezt ugyanúgy fejlesztenünk kell folyamatosan, mint ahogy a tudásunkat, vagy a testünk képességeit. Ugyanakkor fontos, hogy tudd, hogy nagyon szerencsés korban élsz, mert az önismeret mélyítésére rengeteg könyv, teszt, és külső segítség bevonási lehetőség áll rendelkezésedre! Ez 30-40 éve még messze nem volt így… Szóval, ha tudatosan ezen az úton akarsz haladni, akkor sokkal mélyebbre juthatsz, mint elődjeid tették valaha…

Ha érdekel jelen rovat előző írása, akkor klikk ide: klikk

Ha érdekel jelen rovat következő írása, akkor klikk ide: klikk

(Ha úgy érzed segíthet másokon ez az írás, kérlek oszd meg ismerőseid között is! Építő szándékú véleményed, kedvelésed is örömmel fogadom…Ha tetszenek az itt olvasható írások, légy a blog követője...)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések