A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 38. rész: Teendő a barátod – szolgálj, ne dolgozz!?

 

Egyszer a házamba jött egy fűtésszerelő, akivel pillanatok alatt megtaláltuk a közös hangot. Sugárzott belőle a belső béke és a harmónia. Jót beszélgettem vele. Hamar kiderült, hogy rákos volt és halálos ágyáról csak felesége végtelen szeretete volt képes visszahozni. Azelőtt „természetesen” munkamániás volt, állandóan rohant és csak a pénzt hajtotta „embertelenül”. Most egy békés, ráérősen dolgozó és nagyon lelkiismeretes ember végezte a munkáját a házamban. A szenvedése hatására megváltozott benne valami. Nem azt nézte, hogy a lehető legrövidebb idő alatt, hogy tudna még több pénzt keresni. Azt nézte, hogy ha már itt tölti nálam az időt, akkor, hogy tudna számomra a leghasznosabb lenni, hogy tudna nekem a szakmai munkájával legjobban segíteni. Az ő általa mutatott tükör rávilágított saját életemre. Amikor a pénzt hajtottam és a pénzkereset volt a szakmám fő célja, elkezdtem egyre boldogtalanabb lenni.  Fiatalabb koromban tele voltam idealizmussal és lendülettel és mindenben, amit csináltam a társadalmi hasznosságát néztem. Aztán egyre inkább úgy éreztette velem az egom (az ego működéséről, életedre és az egész világra gyakorolt káros hatásairól részletesen nemrég megjelent könyvemben olvashatsz: klikk), hogy nem haladok anyagilag úgy ahogy szeretnék és az Élet többet kellene, hogy adjon nekem. Igazságtalannak éreztem akkoriban (egom becsapása által), hogy nálam képzetlenebb és kevésbé szorgalmas emberek anyagilag milyen sokkal jobban élnek, mint én. Így harmincas éveim elején fértettem az idealizmusomat és elkezdtem keményen a pénzt hajtani, elkezdtem még hatékonyabbá tenni önzőségemet. Ekkor kezdtem el lefelé csúszni a lejtőn anélkül, hogy ezt észrevettem volna. Évről évre egyre boldogtalanabb lettem és egyre inkább feszített életet éltem. A végső összeomlásom szó szerint majdnem a sírba vitt. A harmincas éveim végére érzelmi, magánéleti, egészségi és pénzügyi csőd mély gödrébe jutottam. Őszinte öngyilkossági gondolataim voltak. Az sokéves önzés megtette a hatásait, miközben pont az ellenkezőjét gondoltam: a világot okoltam mindezért. Ma végre újra idealista vagyok és kiemelt fontosságú az életemben az, hogy társadalmi szempontból jót, hasznosat tegyek. Az önző pénzügyi vagy egyéb érdekek csak másodlagosak lettek. Csodálatos újra így élni. Csodálatos visszatalálni önmagamhoz. Az önzés elpusztít bennünk valamit, amitől igazán emberek vagyunk. Az igazi énünk jobbik fele kerül a süllyesztőbe az önzésünk által.

Amíg az önzés hajtott, addig minden teendő egy gátló tényező volt, ami abban lassított, hogy elérhessem a céljaimat. Emlékszem, nagyon mély időszakomban még azon is ki voltam nap mint nap akadva, hogy otthon nincs motoros kapum és ezért ki kell szállnom az autómból, hogy beállhassak a telekre. Vagy idegesített, hogy nincs központi zár az autómon és ezért be kell dugdosni a kulcsot a zárba. Úgy éreztem, hogy ilyen apróságok is abban akadályoznak, hogy még hatékonyabban haladjak előre. Minden teendő egy akadály volt, melyet le kellett küzdenem, hogy előre jussak. Elhitette velem az egom, hogy ezekért érdemes idegeskedni, mert ezek akkor tényleg akadályozó dolgoknak tűntek. Sok száz ilyen kistílű, akkori eltorzult egoból fakadó érzésről, gondolatról tudnék itt írni Neked.  De talán ez is elég annak érzékeltetésére, hogy milyen beteggé tehet minket az egonk anélkül, hogy ezt észre vennénk. Hiszen akkor meg voltam győződve ezek helyességéről. Természetesen a teendőkhöz való ilyen hozzáállás hozta a stresszt, az állandó belső feszültséget, idegeskedést. Mióta újra a teendőim hasznosságát nézem, azóta a teendőim elkezdtek fokozatosan a barátaim lenni, amelyek azért vannak, hogy az Életben több jót tehessek. Ettől minden megváltozott! Kb. 10-edére csökkent a stressz ettől az egy szemlélet változástól az életemben! Rádöbbentem, hogy micsoda igazságuk van a buddhistáknak amikor azt mondják: „nem a cél a fontos, hanem az odavezető út”. Minden teendő életed útjának egy lépése. Ezek nem akadályok! Ezek nem azért vannak, hogy Neked nehezítéseket okozzanak! Ezek azért vannak, hogy az utadon megtehesd a következő lépést! Hihetetlenül nagy változást hoz az életedben, ha elkezded ilyen szűrőn keresztül nézni, amit teszel: kinek teszel vele jót? Miért hasznos, amit teszel? Mi jó fakadhat abból, amit éppen teszel? Miben segít Neked vagy másoknak, amit éppen teszel? Ezektől, mindjárt más lesz az értelme minden teendőnek. Így nem küzdelem lesz az életed, hanem egy békés út.

Tulajdonképpen a munka koncentrál az elvégzendő feladatra, ezáltal tele van elvárásokkal ezért fáradunk el benne annyira és ezért nincs lelkierőnk sokszor elvégezni. Ugyanakkor a szolgálatban, mely a hasznosságért létezik nincs elvárás, hiszen azt mi tesszük másokért, önzetlenül ezért abban nem vagy sokkal kevésbé fáradunk el! A szolgálatban az a csodálatos, hogy minél többet végzel belőle, annál több életerőd lesz. A munkavégzésnél fordítva van, ott az életerő fogy.

Nézz meg egy olyan édesanyát, aki önzetlen szeretetből virraszt gyermekéért és egy másikat, aki szenved amiért gyermeke tőle veszi el az időt. Az egyikük szolgál, a másik önzően végzi az anyai kötelező feladatát. Az egyik szenved, a másik boldog még fáradtan is. Ugyanazt végzi el mindkét édesanya csak másképpen áll ugyanahhoz a feladathoz.

Ez csak egy példa. Mindannyiunk élete tele van olyan lehetőségekkel, hogy a munkát vagy a szolgálatot választjuk. Mindenkinek saját belső döntése, hogy milyen szűrőn keresztül áll feladataihoz! Te melyiket választod? A szabad akarat ereje a Te kezedben van….

Kívánom, hogy siker koronázza boldogságkereső utadat!

Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás0 megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikkNe feledd! A világ problémáinak megoldását önmagadban kell kezdeni! 

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések