A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 40. rész: Fogadd el az eltérőt, ne ítélkezz!

 

Hányszor volt már olyan életedben, hogy valakinek beszóltál és utána megbántad, amit tettél?  Velem rengetegszer…. Különösen a régebbi énemre volt ez jellemző. A lelkiség egyik fontos szabálya, hogy amit teszünk a világgal azt tulajdonképpen önmagunkkal tesszük. Szóval, ha másokat bántunk, akkor az belül minket fog marni, nekünk fog lelki fájdalmat okozni. Ez akkor is így van, ha valaki ezt tudatosan elfojtja önmagában és azt állítja, hogy őt ez meg sem rezdíti. Ilyenkor, mint a gőz a kuktában, a fájdalom halmozódik és egyszer késleltetve, töményen, sokkal erőteljesebb szenvedésként jelenik meg életünkben. A lelki elfojtásokat csak egy ideig lehet magunkban hordozni. Akik annyira elfojtják, hogy már azt sem tudják mit fojtanak el, azoknak betegségek képében jelenik meg a szenvedés, nem lelki fájdalomban. Erről bővebben itt olvashatsz: klikk1, klikk2. De előbb-utóbb megjelenik, senki sem kivétel!



Szóval, ha másokkal rosszat teszünk az így vagy úgy, ekkor vagy akkor, de visszaszáll ránk. Ezért nem szabad másokat bántani sem szóval, sem tettel, sem gondolattal. Az előző részben pont azt mutattam be Neked, hogy még a gondolat is mennyire erős hatással van a világra és saját életedre egyaránt (bővebben: klikk).

Most gondolj bele kérlek, hogy ösztönösen mennyi negatív gondolatod van másokkal kapcsolatban? Régen én mindenkit cimkéztem, megítéltem az öltözködése, szépsége, viselkedése vagy bármi más kapcsán. Állandóan cimkéztem az embereket. Mindenkit kritizáltam, elítéltem, aki másképp gondolkodott, mint én vagy másképpen viselkedett, mint ahogy én azt helyesnek gondoltam. Ez az ego műve. Az ego ezzel próbálja önmagát erősíteni benned, hogy másokat cimkéz, másokat kritizál. Így próbál nagyobbnak, jobbnak, szebbnek, másabbnak tűnni a többiektől. Pedig ma már tudományosan bizonyított tény, hogy mindannyian egyek vagyunk (erről egy szuper filmet itt nézhetsz meg: klikk). Gondolj bele kérlek, hogy ez a rengeteg becsmérlés, kritika mennyi ellentétet, utálatot, veszekedést okoz a társadalomban? Mindannyian szenvedünk attól, hogy az emberek mennyire nem törődnek velünk és hogy mennyire kritikusak, ellenégesek egymással. De közben Te is gyújtópontja vagy ennek, hiszen ugyanezt teszed. Úgy lehet változást előidézni, ha Te kezded el a változást! Ki kell lépni ebből a beteg spirálból és ezzel gyengíteni a rendszert! Szóval ne ítélkezz, ne kritizálj és fogadd el, ha valaki más mint Te. Mindenkinek más a világról alkotott képe (erről bővebben itt olvashatsz két érdekes írást: klikk1), szóval nincs két egyforma igazság. Mindenkinek mást jelent az igazság, ezért semmi értelme elítélni valakit amiért eltérően gondolkodik vagy viselkedik, mint Te. Ha leszoksz a kritikus, ellenéges gondolkodásról, akkor a jutalmad egy sokkal békésebb, boldogabb és harmonikusabb élet lesz. Szép fokozatosan megváltoznak majd az emberi kapcsolataid és megváltozik a világról alkotott képed! Nem kell más, csak elkezdeni és gyakorolni. A leszokás egyszerű: Minden kritikus, ítélkező gondolatod után kötelező 5 pozitív gondolatot előhozni a fejedben! Minden kritikus, ítélkező mondat után, kötelező 5 pozitív mondatot kimondani! Minden kritikus, ítélkező tetted után kötelező 5 jó tettet végrehajtanod! Ha igazán profin akarod csinálni, akkor mindig arra vonatkozóan gondold, mond, tedd, akire vonatkozott a negativitásod.

Az ítélkezés egy másik csapdáját az Élet szokta hozni, hogy tükröt mutasson. Fiatal koromban szélsőségesen szögletes elképzeléseim voltak a világról. Minden fekete volt és fehér. Borzalmas volt úgy élni, de hát ezt hoztam a családomból. Elfojtott fájdalmaim egyik kivetülése volt a masszív szélsőségesség, ami a gondolkodásomat is jellemezte. Ennek volt az egyik következménye, hogy mindenkit elítéltem, aki nem hófehér erényességgel, tisztasággal és etikussággal élt. Én igyekeztem így élni és mindent megtettem, hogy ilyen legyek. Természetesen, amikor nem sikerült, akkor utáltam önmagam és hatalmas bűntudat gyötört (erről bővebben itt olvashatsz: klikk). Amikor elítéltem valakit valamiért, akkor mindig kijelentettem magamban, hogy „én tuti soha nem tudnék olyat tenni”. No persze az Élet, hozza a kisebb nagyobb meglepetéseit! Hiszen ezen ítéletek közül számos azóta velem is megtörtént. Hiába tartottam másokat tetteikért szennyesnek, gusztustalannak, bűnösnek, vétkesnek, visszataszítónak számos ilyen dolog azóta velem is megtörtént. Nem azért, mert olyan akartam lenni, hanem mert az Élet belesodort olyan mély gödrökbe, ahol óhatatlanul megtettem olyan dolgokat, amikre ma sem vagyok büszke. Szóval soha ne mond, hogy soha és soha ne ítélj el senkit! Lehet, hogy a mai lelki állapotod, tudásod és jövőről alkotott elképzeléseid szerint Te soha nem tudnál olyan lenni, amilyen embereket most elítélsz. De a jövőt nem tudod megjósolni és tipikusan olyan helyzeteket szokott hozni az Élet, amelyek arra tanítanak meg, hogy nem szabad elítélni senkit és semmit! Tudniillik az Élet az empátiára, elfogadásra, szeretetre tanít folyamatosan. A kérdés csak az, hogy hajlandó vagy-e ezt meghallani, észre venni?!

A jövő társadalmában világbéke lesz és ezt a csodát pontosan a másság elfogadása fogja megalapozni. (Erről részletesebben, nemrég megjelent könyvemben olvashatsz: klikk). Hiszen a másság tiszteletlen elítélése az, ami rengeteg feszültséget szül önmagunkban és a társadalomban egyaránt. Mindegy, hogy milyen a vallásod, bőrszíned, szexuális identitásod, stílusod, gondokozásod! Elfogadlak olyannak amilyen vagy! Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nem állok ellent, ha olyat tennél, ami nekem ártana. De ekkor is „csak” falat képezek, megálljt parancsolok és tudatom az ellentétes álláspontomat. Nem kezdek el gyűlölködni, utálkozni és mindent ráfogni a másságodra.  Főképp nem teszek ezután minden hozzád hasonló embert ebbe a skatulyába, ahogy azt sajnos a legtöbben szokták. A mai ember kistílű egoja okozza a másság elítélését és ez generálja az egész világ békétlenségét! Azonban jó hír, hogy egyre többen ébrednek fel és döbbennek rá erre. Egyre többen igyekeznek ezen változtatni!

Kérlek kezd el Te is felépíteni a belső békéd és ezzel együtt a társadalmi békéd, azzal, hogy leszoksz az előítéletekről, ítélkezésről és az emberek cimkézéséről! Ezzel hihetetlen mértékben fog megváltozni az életed! Hidd el megéri, hiszen ez egy igazán komoly lépés a boldogabb jövőd felé….

Kívánom, hogy siker koronázza boldogságkereső utadat!

Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk.

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk.

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikkNe feledd! A világ problémáinak megoldását önmagadban kell kezdeni! 

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések