A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 42. rész: Meditációs napló 3. rész (Miért érdemes meditálni?!)

 

Ma egy éve, hogy elkezdtem meditálni. Azóta maximum 10 napot hagytam ki, viszont cserébe sok olyan nap volt amikor nem csak egyszer, hanem többször is meditáltam.  Elkezdtem egy olyan írás sorozatot itt a blogon, ami leírja a meditációs tapasztalatimat, aminek egyetlen célja, hogy Téged is segítsen utadon. Tudom, hogy mindenkinek egyedi az útja, így semmiképpen nem akarlak semmiről meggyőzni! De lehet, hogy számodra értékes és hasznosítható gondolatokat találsz tapasztalataimból….



A legfontosabb dolog, amit ki kell jelentenem Neked, mindjárt jelen írás elején, hogy életem legnagyobb hatású és legjobb döntése volt, amikor elkezdtem meditálni. Elkezdeni nem könnyű, de ehhez számos hasznos tanáccsal szolgál ez az írásom: klikk.  De miért érdemes meditálni? Most, hogy egy éve meditálok, tettem egy visszatekintést, hogy ez az egy év mit hozott az életemben. Teljesen megdöbbentem azon, hogy micsoda változásokon mentem keresztül. Mivel a változás lassú és fokozatos, ezért napi szinten szinte észre sem vehető. Azonban egy évre visszatekintve szinte hihetetlen, hogy mi minden történt lelki fejlődési értelemben velem. Kedvcsinálóként, íme néhány fontos eredményem az elmúlt 1 év tapasztalatából, amit a meditációnak köszönhetek:

1.      98%-ban elmúlott a migrénem. Előtte heti 2-4 alkalommal voltam migrénes. Most 1-2 havonta egy alkalommal jön elő. Ez nagyon sokat javított az életminőségemen, melyről bővebben itt olvashatsz: klikk.

2.      Megváltoztak ösztönösen az étkezési szokásaim. Nem eszek húst, pedig soha nem akartam vegetáriánus lenni. Ezáltal nőtt az életerőm és javult az egészségem. Nem mellesleg élet-támogatóbbá vált az életvitelem (bővebben: klikk1, klikk2).

3.      Leszoktam a kávéról, így nem vagyok állandóan túlpörögve. Az idegrendszem nyugodtabb, a stressz szintem sokkal alacsonyabb. Gyomoridegből fakadó hasi fájdalmaim 90%-ban elmulottak, gyomorfekélyem külön kezelés nélkül begyógyult.

4.      Megváltozott a teendőkhöz való viszonyom. Kiveszett a görcsösség, a mindent kontrollálni akarás, a mindent előre megtervezni akarás az életemből, így a stressz szintem tovább csökkent. Annak ellenére, hogy nagyon pörgős és nagy felelősségvállalással járó munkaköreim vannak, nagyon ritkán kerülök ma már feszült, stresszes állapotba és akkor is rövid időkre. 1 éve még a hétköznapjaim munkaidejében a stressz teljesen elborított. Ettől a változástól természetesen tovább fokozódott az egészségem és az életvidámságom.

5.      Elkezdtem minden nap sportolni, amit azelőtt soha nem bírtam megvalósítani. Ettől még jobb lett a közérzetem, egésszségem. Nem mellesleg a testem is szebb lett, ami önbecsülésemre és párkapcsolatomra is pozitívan hatott.

6.      Teljesen leraktam az alkoholt. Ma már bulikban sem iszom. Józanul bulizok a barátaimmal és így is nagyon jól tudom érezni magam. Nem szükséges alkoholt innom, hogy le tudjam dobni a gátlásaimat mások előtt. Ez egy nagy szabadság. Előtte buli alkoholista voltam. Minden buliban spicces és nagyon részeg állapotok közé ittam magam, társaságtól függően. A változás természetesen az egészségemre is pozitív hatással volt. Hiába keménykedünk mi pasik, hogy az alkohol nekünk meg sem kottyan. Sajnos 40 felett már odavág egy csomó belső szervünknek az alkohol fogyasztás.

7.      Az energia szintem kiegyensúlyozottabb lett. Mielőtt elkezdtem a meditációt hétvégén feltöltődtem és energikusan kezdtem a hetet és péntekre teljesen élő hullává dolgoztam magam. Ma már hétfőtől-vasárnapig energikus és életerős vagyok. Ritkák az energiahiányos időszakok az életemben és rövidek. Olyankor azonban nem ostorozom magam, mint azelőtt és megengedem magamnak, hogy semmit tegyek.  

8.      Eltűnt a halogatás az életemből. Régen toltam magam előtt a feladatok egy részét, mert nem volt lelkierőm megcsinálni őket. Ma mindent megcsinálok, ami szembe jön, így nem nyomaszt a sok elmaradás. Ez is mérsékelte a stressz szintemet és a lelki állapotomat is javította.

9.      Nem kapaszkodok görcsösen az eltervezett napirendemhez. Nyitott vagyok és spontánabb, ezáltal sokkal hatékonyabban végzem a munkám és a mindennapi életem. Ugyanannyi idő alatt sokkal több dolgot tudok elvégezni, mint azelőtt.

10.  Megváltoztak az emberi kapcsolataim. A számomra terhes emberek legtöbbje eltűnt az életemből és új értékesebb kapcsolatok jöttek az életembe. Igaz maradt 1-2 számomra nagyon terhes ember az életemben, de őket nem véletlenül kapom. Lelki fejlődésem szempontjából fontos emberek (bővebben: klikk).

11.  Kinyílt a harmadik szemem, ami abban nyilvánult meg, hogy szépnek tudok látni olyan embereket, akiknek a lelkük szép, de a testük nem az. Ugyanakkor szép emberekben is képes vagyok meglátni a nemszép lelket. Régebben mindenkit a külsője alapján ítéltem meg. Aki szép arcú és testű ember volt, azokat szépnek láttam, akik csúnya külsővel rendelkeznek azokat csúnyának.  

12.  Töredékére csökkentek a negatív gondolataim és érzéseim. Kevesebb szégyen, bűntudat, fásultság, félelem, vágyakozás, harag, büszkeség van bennem. Ezzel szemben sokkal több bennem a bátorság, az elfogadás, a pártatlanság, a szeretet, a béke és az öröm. Természetesen nőtt az átlagos boldogságom és a lelki rezgésszintem (bővebben: klikk).

13.  Képes vagyok maximálisan őszinte és egyenes emberi kapcsolatokat kialakítani magam körül (persze csak azzal, aki hagyja). Régebben ez nem ment, mert ösztönösen játszmákba kevertem magam. A játszmák pedig nem őszinték sem önmagunkkal sem másokkal.  Képes vagyok keményen kiállni önmagamért és bátran felvállalni a konfrontációkat amikor valaki ellenem tesz. Ez nagy újdonság, mert régebben ezt legtöbbször nem mertem megtenni és inkább alkalmazkodtam és magamban dühöngtem.

14.  Elkezdtem őszintén figyelni az érzéseimre és megérzéseimre. Ezáltal a gondolkodásom sokkal hatékonyabb és tisztább lett. Rádöbbentem, hogy a tudatalattim mennyivel okosabb és bölcsebb, mint a tudatos-racionális énem.  

15.  Elkezdett rendbe jönni az anyagi helyzetem, ami egész eddigi életemben egy borzalmas hullámvasút volt.

16.  Sokat mélyült a lelki kapcsolatom gyermekeimmel, szeretteim egy részével. Általábavéve javultak az emberi kapcsolataim.

17.  Nagyon sok életpusztító energia élettámogatóvá vált bennem. Így azok az energiák melyeket a saját belső negatív energiáim leküzdésére fordítódtak, most élettámogató cselekedetekben manifesztálódnak. Így ki tudtam adni első könyvemet, mely maximális emberiség iránti önzetlen energiákból íródott (bővebben: klikk).

18.  Újra képes vagyok átélni az önzetlen elfogadás, az önzetlen szeretet érzéseit, amiket kisgyermek korom óta nem éreztem és fiatal koromban nem is hittem a létezésében.

19.  Képes vagyok önzetlenül figyelni másokra, persze nem mindig. De legalább már megy. (Bővebben: klikk).

20.  Elkezdtem érezni a különbséget a valódi sugallatok, megérzések és az agy generálta zaj között. Ez nagyon fontos a meditáció és a lelki fejlődés egy bizonyos pontja után.

21.  Fel sikerült oldanom a lelkemben régóta ott tárolt olyan terheket, melyek hihetetlenül torzzá tették valóságképemet és észre sem vettem, hogy mennyire akadályoznak abban, hogy boldogan éljek.

22.  Egyre többször és egyre hosszabb időkre élvezem a jelen pillanatot anélkül, hogy közben bármin agyalnék.

23.  Az érzékelésem kitágult. Jobban észreveszem az apró örömöket és szépségeket, melyek mellett régen csőlátó célorientált emberként elszaladtam.

24.  Tovább fejlődött, mélyült az önismeretem és az önelfogadásom.

Mindezt 1 év meditációval sikerült elérnem. Hálásan köszönöm minden szerzőnek, aki felhívta a figyelmem a meditáció fontosságára! Különösen Joe Dispenzának vagyok hálás, akinek a könyve a meditációs sikereket hozta az életembe (bővebben: klikk). Természetesen tudom, hogy egy út elején járok és apró pici vízcseppnyi részt tapasztalatam meg a spirituális világ határtalan tengerében. De megnyílott előttem egy olyan világ, aminek a létezését régebbi túlracionalizált énem élből elutasított. Régebben azt gondoltam, hogy azok az emberek, akik ilyenekről számolnak be: vagy elmebetegek, vagy bebeszélik maguknak a dolgokat, vagy hazudnak. Ma már tudom, hogy egy beszűkült csövön keresztül láttam a világot, miközben a racionalitás beszűkölt bizonyossága miatt ennek pont az ellentétéről voltam meggyőződve.  Ugyanakkor a fenti 24 pontban bemutatott fejlődés nem tökéletes és nem teljes. Még jobban látom, hogy milyen hihetetlenül sok fejlődni valóm van még. Ez tényleg egy út eleje melyen egész életünkben haladnunk kell előre…. 

De ha megtiszteltél azzal, hogy ideáig elolvastad ezt az írást, akkor bizonyára számodra is egyértelművé vált a legfontosabb döntés: Azonnal kezdj el meditálni és soha többé ne hagyd abba! Kérlek bízz, bennem! Ez lesz életed legjobb döntése…. Hogy hogy állj neki? Erről egy hasznos írást itt találsz: klikk.

Kívánom, hogy siker koronázza boldogságkereső utadat!


Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk.

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk.

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikkNe feledd! A világ problémáinak megoldását önmagadban kell kezdeni! 

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések