A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 64. rész: Szeresd az egod – avagy hogyan mantrázz helyesen

 

Pár nappal ezelőtti hajnali meditációmban egy izgalmas felismerésben lehetett részem. Úgy érzem, ez Neked is segíthet a boldogságkeresés szövevényes útján, ezért szeretném megosztani veled. A hajnali meditációm 108 db mantrával kezdődött. A mantrák nagyon hasznos segítők lehetnek elménk átformálására vagy önmagunkba való mélyebb betekintésre. A megerősítések hasznosságáról itt írtam egy hasznos írást: klikk. De miben tér el a mantra a megerősítésektől? A mantra minden esetben hang kiadásával jár, míg a megerősítést magunkban is ismételhetjük. A másik dolog amiben a mantra több mint a sima megerősítés, hogy egy levegővel kell kimondani és olyan hangszínben – lehetőleg elnyújtva – hogy belsőnket amennyire csak lehet átrezegtesse. A mantra annál jobban fejti ki hatását, minél jobban átrezegteti a belsőd. Eközben önmagadra, a testedre szükséges figyelned! Fontos a lehető legnagyobb mértékű gondolatmentesség. Az, hogy mit mantrázol azon múlik, hogy mit akarsz elérni. Szanszkrit mantrák a legdivatosabbak, de magyarul is lehet jól mantrázni. Ezzel kapcsolatban Varga Tamás Mironnak vannak fent klassz videói a youtube-on, amelyeket tiszta szívből ajánlom minden keresőnek. Fontos, hogy önzetlen cél vezéreljen, hogy az Univerzummal összhangba kerüljél. Én 25 napja végzek egy mantrát minden reggel 108-szor. Hihetetlen izgalmas dolgokat hozott már ez a rövid idő is. Eddig a mantrázás során a rezgések a szívközpontból indultak ki és felfelé haladtak a harmadik szem majd a korona csakra környezetébe. Azon a reggelen azonban a rezgések a szívközpontból lefelé  haladtak és megakadtak a gyomorszájam környékén. Ott a rezgések körülöleltek egy kb. 2 ökölnyi térfogatú részt a hasamban. Egy áthatolhatatlan gombóc volt ez, melybe a mantra rezgései nem bírtak betörni. Azok erőtlenül elnyelődtek benne. Eközben ösztönösen felemelkedtem az univerzális önzetlen szeretetbe és elkezdtem ezt a szeretetet a testem minden porcikája felé sugározni. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a szeretet a fejem búbjától a gyomorszájamig szétterjed, de az előbb említett zóna letaszítja a szeretetet. A testemnek ez a része nem kért belőle. Ekkor tudatosan elkezdtem a mantrákkal „belenyomni” a rezgéseket ebben a zónába. Az eredmény egy egyre növekvő fájdalom lett a gyomorszájam körül. Közben a szeretetet is irányítottam oda, ami még fokozottabb fájdalmat generált. Odanyúltam a kezemmel és hihetetlenül görcsbe rándult, megfeszült hasizmokat találtam ott, pedig a tartásom ezt nem indokolta. Mintha kést szurkáltak volna bele, olyan fájdalmat generált minden egyes mantra ismétlése. Ráébredtem, hogy megtaláltam az egom középpontját, ami logikus is, hiszen a 3. energia központ (bővebben: klikk) az önérvényesítésért felelős. De soha nem gondoltam volna, hogy az egot, mint energia rendszert fizikailag is lehet érzékelni. De a legizgalmasabb felismerés ez után jött. Ráébredtem, hogy mióta a spirituális utat járom, az egomat állandóan gyengítettem és formáltam. Az egomra úgy tekintettem mint arra az energiarendszerre önmagamban, mely minden rosszért felelős. Ebben nem tévedtem, hiszen a pusztító-ego, sőt még a semleges-ego szintjén ez az állítás igaz (bővebben: klikk). Azonban a teremtő-egoba való belépés elengedhetetlen feltétele, hogy az egodat is szeresd úgy ahogy van! Hiszen az ego is a minden része. Ez egy csodálatos felismerés volt a számomra. Hiszen amilyen a világunk bent, olyan a világunk kint. Ha nem tudjuk önmagunkat 100%-ban tiszta szívből szeretni, akkor a világot sem tudjuk szeretni olyannak amilyen. Az elmúlt hónapokban a szeretet lelki rezgésszintje és az ésszerűség lelki rezgésszintje között „pingpongoztam”. Kerestem az okát, hogy miért nem tudom stabilizálni magamban az univerzális szeretet állapotát. A mantrával egybekötött meditáció feltárta a választ: azért mert önmagamban még nem szeretek mindent! Az egomat nem szeretem, tehát nem vagyok képes maradéktalan szeretetre önmagamon belül. Így esélytelen annak a képessége is, hogy tartósan úgy szeressem a világot ahogy az van (univerzális szeretet állapota). Azóta gyakorlom az egom szeretetét, tudatosan fókuszálok a feltárt területre. Az egomat amíg át nem itatja a szeretetem teljes mértékben, nincs ennél fontosabb dolgom. Miközben ezt gyakoroltam azóta ráébredtem még valamire. Régebben írtam a szívkoherens gondolkodásról: klikk.  Ez az az állapot, amikor a gondolatink és tetteink szívközpontúak és az önzetlen szeretet vezérli őket. Mivel a tudomány igazolta, hogy a szív felől sokkal több információ megy az agy felé, mint fordítva, ezért ma már bizonyított, hogy a szív az irányító szervünk és nem az agyunk. Éppen ezért okoz annyi belső feszültséget és frusztrációt a racionális gondolkodás magunkra erőltetése. Ezért annyira nehéz a gyerekeket az iskolába „megnevelni”. A szívünk irányító szerepét neveljük ki önmagunkból és magunkra erőltetjük (illetve ránk erőltetik) az elme irányító szerepét. Amióta azt tudom, gyakran gyakoroltam meditációban azt, hogy újra a szívem irányítsa az elmém és ne fordítva. Erre nem egyszerű visszaszokni egy mérnökké nevelt embernek. Aki egész eddigi életében pont a fordítottját csinálta. Azonban ráébredtem, hogy mivel az egom eszköze az elmém és a racionalitásba vetett hit, ezért a gyakorlataim nem csoda, hogy alig hoztak némi eredményt. Az ego szeretete nélkül nem lehetséges az, hogy a szívkoherens gondolkodás hétköznapi gyakorlattá váljék! Megdöbbentően izgalmas felismerés, hogy önmagunkban minden szeretete még ennek az egonak hívott lelki parazitának a szeretetét is jelenti. Azonban ha megszereted, akkor együttműködővé válik a tudatoddal. Ezt is teljesen átéreztem pár meditációval utána, gyakorlás közben. Hiszen elkezdte az egom nem letaszítani, hanem befogadni a szeretetet. Ezzel párhuzamosan egyre kisebbre zsugorodott az a térfogat a hasamban, ahová a mantra rezgései nem tudtak behatolni. A fájdalom is elkezdett csökkenni. Ma is ezen dolgozom, folytatom a munkát! A szeretetben fektetett munka sosem elég….Hiszen a szeretet az egyetlen helyes út! Minél távolabb vagyunk az önzetlen és feltétel nélküli szeretet állapotától, annál boldogtalanabbak vagyunk. Ennek a távolságnak az őszinte érzékelése önmagunkban egy jelzőfény arra vonatkozóan, hogy mennyi dolgunk van még a lelki fejlődés útján.




Ma egy kollégámnak segítettem szeretet témában. Ez ráébresztett ugyanerre amiről eddig írtam, gyakorlatiasabb formában. Ő mindig mindenkivel foglalkozik és mikor megkérdeztem tőle, hogy önmagát mennyire szereti, ledöbbent a saját válaszán: „egyáltalán nem”. Ne feledd kérlek! Amilyen a világod bent, annak a tükörképe lesz a valóságod kint. Figyeld meg kérlek mennyire szereted magad! Azt is figyeld meg, hogy mennyire tudod befogadni mások szeretetét! Tipikus reakció volt régen az életemben, hogy amikor valaki megdicsért, akkor azt lehárítottam magamról valami önmagamat degradáló poénnal. Még a dicséreteket sem tudtam befogadni, nemhogy mások szeretetét! Nem az a kérdés, hogy vágysz-e a szeretetre? Mert arra mindenki vágyik! Hanem az a kérdés, hogy amikor végre megkapod bármelyik formáját, akkor tényleg be mered-e engedni tiszta szívből? Másoknak adni könnyebb, mint elfogadni! Ha viszont nem vagy képes elfogadni mások szeretetét, akkor az azért van, mert Te sem szereted eléggé magad! Hogy miért van ez így? Ez egy fontos kérdés az önmagunkba nézéshez….. Ha érdekel még ez a téma, akkor az alábbi írásokat is ajánlom neked szeretettel: klikk1, klikk2, klikk3, klikk4

Kívánok tiszta szívből sok sikert boldogságkereső utadon! Remélem találtál ebben az írásban értékes gondolatokat…

 Ha többet szeretnél megtudni az Élet-módszerről vagy komplex ismeretre vágysz arról, hogyan lehetsz egészséges, sikeres és boldog, akkor nagy örömmel ajánlom Neked új könyvemet, melyet hatalmas önzetlen energiák írattak meg velem azért, hogy minél többen tapasztalják meg azt a csodát amiben mostanában én is élhetek…. Ezen a weblapon találhatsz bővebb információkat: klikk 


Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk.

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk.

Ha a videós tartalmakat is szereted, Youtube csatornámon is örömmel látlak: klikk

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről, az élet tiszteletéről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikkNe feledd! A világ problémáinak megoldását önmagadban kell kezdeni! 

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések