A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 52. rész: Hogyan írd át életed forgatókönyvét? (CSAK HALADÓKNAK!)

 

Mai írásom egy megtapasztalás eredménye, melynek során meglepődtem, hogy ez a módszer mennyire hatékony. Volt két nagyon komoly problémám, mely hónapok óta visszatérő módon megkeserítette az életem. Volt az életemben két személy, akik egy-egy projektben hatalmi rendszerben felettem álltak és rendszeresen visszaéltek a hatalmukkal. Tipikus harag lelki rezgésszintjén élő emberekről van szó (bővebben: klikk), akiket pozíciójuknál fogva nem tudtam kikerülni. A lelki rezgésszintjükből adódóan, azonban sok életpusztító döntést hoztak, mellyel folyamatosan keserítették környezetük életét, így az enyémet is. Természetesen ezek az emberek (is) meg vannak győződve igazságképükről, hiszen minden lelki rezgésszinten ez a jellemző (bővebben: klikk). Így nem lehetett őket semmiféle ész érv segítségével meggyőzni arról, hogy amit tesznek és ahogy teszik az egy pusztító és helytelen valóságkép eredménye. A probléma tehát adott volt: hatalmával visszaélő rossz szándékú emberek, akiket nem tudtam kikerülni. Mindkét esetben sokféle módszerrel próbálkoztam, hogy rendezzem a probléma halmazt, amit körülöttem generáltak, de csak mérsékelni tudtam az általuk okozott bajt. Teljesen megoldani nem tudtam. Mesteremmel is sokszor beszéltünk erről és az ő tanácsa a következő volt: „Az életedet úgy kell elképzelned, mint egy színdarabot. Te vagy a főszereplő azonban Te, vagy a forgatókönyv író is. Ha nem tetszik a darab, akkor írd át a forgatókönyvet, vagy ne éld magad bele túlzottan a főszerepbe!”. A tanácsot értem! A lényeg az, hogy érzelmileg ne vonódjak bele és kívülről nézve formáljam az eseményeket. Sajnos azonban ez nem ment mindig. Az állandó kötekedés, rossz szándék és kisstílű helytelen hatalmi visszaélések miatt néha érzelmileg is bevonódtam, melyek sajnos vitákat szültek. De hát egy szembenállás lelki rezgésszintjén élő embernek pont ez a lényeg! Sajnos néha sikerült nekik lehúzniuk a vita szintjére. Ezért egyébéként hálás voltam mindkettőjüknek, hiszen ahogy Mesterem szokta mondani „azok a legnagyobb mestereid, akik a legjobban ki tudnak hozni a sodrodból, vagy más negatív érzelmet tudnak benned generálni!”. Általuk újabb gyengeséget fedeztem fel magamban, amin dolgoznom kell még! Miközben azt hittem, hogy én már végleg eltávolodtam a harag lelki rezgésszintjétől, ez mégsem igaz. Hiszen nekik néha rövid időkre sikerült lerángatniuk. Szóval az érzelmi bevonódás teljes elkerülésének stratégiája nem ment. Mi maradt? A forgatókönyv átírása… Oké, de hogyan? Erre a kérdésre Mesterem nem tudott választ adni, viszont rájöttem magamtól és többször kipróbáltam. A jó hírem, hogy működik! Ezért szeretném Neked is átadni, hogy hátha a Te életed is könnyebbé válik, ha elsajátítod!



Jöjjön hát a módszer: Egy meditációs barátomnak egyszer egy mély meditációja során átjött egy üzenet, mely így szólt: „egy érzés 100 gondolattal felér”. Az üzenet tartalma igaz. Azóta sokszor megfigyeltem és minden tapasztalatom egyezik ezzel a kijelentéssel. De miért annyira fontos ez a kijelentés? Azért, mert úgy éljük a mindennapjainkat, hogy folyamatosan elfojtjuk negatív érzéseinket. Ezt megtanultuk gyermekkorunkban, amikor szüleink például ilyenekkel jöttek: „nem szabad sírni” vagy „mit képzelsz, hogy dühös vagy rám” vagy „ettől aztán nem szabad félni”. Az ilyen szülői nevelés hatására hamar megtanultuk, hogyan kell elfojtani a negatív érzéseinket a másodperc tört része alatt. Ez annyira jól megy az átlagos mai felnőttnek, hogy észre sem veszi, hogy hányszor csinálja ezt egy nap. Igen ám, de a fenti idézet az alábbi kiegészítéssel is igaz „minden elfojtott érzés 1000 gondolattal felér”. Tudniillik, ha elfojtod, akkor az onnantól kezdve gyógyítatlanul a tudatalattidból folyamatosan „kísért”. Egyszer ráébredtem, hogy ezzel az egyetlen dologgal teremtjük újra a jövőnkben lévő újabb negatív hasonló eseményeket!!!!!!!! Szóval minden egyes elfojtott negatív érzéssel, melyet a jelenben megteszünk a jövőnkbe beleteremtünk egy olyan eseményt mely ugyanezt a negatív érzést fogja okozni! Hogyan történik mindez? Az érzelmeink hormonokat termelnek, a hormonokra pedig „rácuppannak” a sejtjeink. Azok az érzések melyek rendszeresek (elfojtás esetén folyamatosan dolgoznak a tudatalattiban!!!), szinte folyamatosan látják el a hozzájuk tartozó hormonokkal a sejtjeinket. Így azok, ezekre az érzésekre lesznek függők! Ha csökken a hormonszint, a sejtek sóvárogni kezdenek és elkezdik a tudatalattit rá venni, hogy mielőbb újabb dózist kapjanak. Erről a folyamatról részletesen itt találsz egy izgalmas írást: klikk.  Például, ha valaki sóvárog egy másik ember után, akkor a tudatalattija még meditációban is képes olyan információkat generálni felé, mely ezt a sóvárgást konzerválja. Ugyanakkor azt is tudhatod már, ha ezt az írást olvastad (klikk), hogy mindig a tudatalattid erősebb, mint a tudatos éned, legalább is egy bizonyos lelki rezgésszint eléréséig. Oké! Most, hogy érted, hogy teremted újra nap mint nap a jövődbe érkező negatív eseményeket, nézzük meg, hogyan tudod átírni azt! Érzelmet csak érzelemmel lehet felülírni! Szóval, ha jön egy negatív érzés, akkor az első lépés, hogy soha nem szabad elfojtani! Tudom, hogy legszívesebben elmenekülnél előle, hiszen egy rossz érzésről van szó! De nem szabad ezt tenni, még akkor sem, ha a szüleink így neveltek minket! Ha elfojtod minimum megtízszerezed az erejét! A teendő, hogy hagyd szétáradni az érzést és nézz vele szembe, amíg el nem kezd magától gyengülni… Ahogy Gunagriha is mondta a negatív érzések jellemzője, hogy a tágulástól gyengülnek, a sűrűsödéstől erősödnek. Azaz, ha lefojtod erősödik, ha hagyod szétáradni és csak kívülről szemléled elgyengül és szertefoszlik. Utána jön a neheze! A második lépes az, hogy meg kell élned helyette egy pozitív érzelmet tiszta szívből! A pozitív érzelem azért kell, hogy a tested ehhez kapcsolódó hormonokat termeljen. Azaz a sejtjeidet erre kell függővé tenned! Tiszta szívből, teljes átéléssel pedig azért kell megtenned, mert csak így írja felül a tudatalattidban lévő kódokat! Ezt a módszert én meditációban szoktam csinálni, az erősíti a hatékonyságát, de lehet természetesen anélkül is. Mindkét embernél, mindkét projektben megoldást hozott a módszer. Felülírtam a forgatókönyvet azáltal, hogy a feléjük érzett haragot hagytam átáradni magamon, majd meditációban belső békébe vonultam és megkértem az Univerzumot (ide hited szerint bármely szót tehetsz), hogy oldja meg a problémát. Mindkét esetben külső váratlan segítség jött még másnap, melyre logikus gondolkodással nem gondolhattam. De az Univerzum mégis megoldotta. A sorsot nem tudjuk úgy a kezünkben tartani, ahogy az ego elhiteti velünk. Az ego állandón agyal, kombinál és az igazát védi. De ez csak erősíti a problémát a legtöbb esetben. A valóság pont fordítva működik! Remélem ez az írás is tanúbizonysága ennek…

 

Tiszta szívből kívánok sok sikert boldogságkereső utadon!

Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk.

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk.

Ha a videós tartalmakat is szereted, Youtube csatornámon is örömmel látlak: klikk

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikkNe feledd! A világ problémáinak megoldását önmagadban kell kezdeni! 

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések