A boldogságkeresés harmadik lépése: módszerek, eszközök - 33. rész: Jó emberi kapcsolatok

 

Erről a „módszerről” már írtam egy alapos írást, melyet itt találsz: klikk. Azonban ma vezetés közben hangoskönyv formájában hallgattam a „Beszélgetések Istennel” című könyvet, mely izgalmas gondolatokat indított el bennem (Ezt a csodálatos művet, tiszta szívből ajánlom minden keresőnek). Ez adta az inspirációt a mai írásra.



Emberi kapcsolataink minősége jól mutatja boldogságunk szintjét. Ez egy tökéletes tükör arra, hogy lássuk milyen állapotban van a lelkünk, mennyire vagyunk boldogok és milyen lelki rezgésszinten élünk. Szóval, ha képes vagy objektíven végig nézni kapcsolataidat a családodban, munkahelyeden, baráti körben, stb… akkor pontosabb képet kaphatsz önmagadról. Ezt fogd fel egy önismereti tréning egy feladatának. Gondold végig, hogy mennyi ellentét van az életedben és mennyi pozitív mély érzelmű állapot és máris tisztulni kezd az egod által homályosított kép. Ehhez a tükörbenézéshez egy tény elfogadásán keresztül vezet az út: minden emberi kapcsolatod minőségéért Te vagy a felelős, senki más! Sok embernek erre a kijelentésre felforr az egoja, mert a legtöbb ember mindig másokat hibáztat. Aki itt tart az önismeret szintjén, annak itt az idő az előző kijelentésen komolyan elgondolkodnia.

Szóval rajtunk múlik, hogy milyenek az emberi kapcsolataink, melyek minőségén pedig a boldogságunk múlik!   Így itt az ideje változtatni rajtuk, vagy kilépni azokból melyeken nem lehet. Tudniillik az is rajtunk múlik, hogy melyik kapcsolatokat tartjuk fent és melyeket nem.

Régen csupa rossz kapcsolatban éltem. Pontosabban mindegyik a jó kezdet után gyorsan, vagy fokozatosan leromlott, majd tönkrement. Persze mindig a másik volt a hibás. Aztán mikor elkezdtem a lelki fejlődés útjára lépni, akkor már beláttam, hogy én is hibás vagyok. De a másik fél mindig nagyobb mértékben volt az, mint én… Meg voltam győződve az igazamról. Ma már tisztán látom, hogy mennyire fordított tükrön keresztül néztem a világot.

A jó kapcsolathoz a legfontosabb, hogy fogadd el magad olyannak amilyen vagy! Amikor elkezdtem mélyebben megfigyelni magam, rájöttem, hogy a legtöbb vita, veszekedés onnan indul, hogy én valamiért elégedetlen vagyok magammal és ezt vagy igyekszem elrejteni a párom elől, vagy egoból védem meg azt, amit magamban egyébként nem fogadok el! Nem akarok gyengének, hibásnak, bénának tűnni. Ezért önvédelmi taktikákhoz folyamodok a kapcsolaton belül. Ha ezekhez rendszeresen „nyúlunk” az a kapcsolat halála. Ezek kapcsolati játszmákba torkollanak (játszmákról itt olvashatsz bővebben: klikk), melyeknek feszültség, békétlenség, frusztráció, dacosság, sértettség a vége. Szóval önmagunk mélyebb elfogadásán érdemes dolgozni nap mint nap, ha jó emberi kapcsolatokat szeretnénk. Mivel az emberekről alkotott képünket az határozza meg, hogy viszonyulunk önmagunkhoz. Például aki saját magára dühös legbelül, az mindenkivel veszekszik a külvilágban.  Ez például tipikusan a harag lelki rezgésszintje (bővebben: klikk).  Aki önmagát mélységesen elfogadja olyannak amilyen, az az embertársaival is elnéző, elfogadó. Ez például az elfogadás lelki rezgésszintje (bővebben: klikk).

A jó kapcsolat másik legfontosabb „szabálya” az, hogy azt tegyen mindig a párod, amit szeretne! Ugye milyen furcsán hangzik elsőre!? Pedig az igazán jó kapcsolatok azok, ahol maximális a szabadság. Ahhoz, hogy ezt el tudd érni a kapcsolataidban, meg kell fordítanod a kapcsolati nézőpontod! Régen önző érdekből mentem bele emberi kapcsolataimba. Minden emberi kapcsolatnál azt néztem, hogy én, mint profitálhatok belőle. Ez akkor is így volt, amikor ösztönösen vagy tudattalanul tettem.  Minden kapcsolatom amolyan cserekereskedelem féle dolog volt. Én ezt adom, tőle cserébe azt várom. Ha megnézed a párkapcsolatokat, a legtöbb így működik. Nézzünk erre egy tipikus példát: Összejön a párocska, ahol a nő érzelmi elfogadásra vágyik leginkább, míg a férfi kiadós, rendszeres szexre. A kapcsolat elején a szerelem hevében mindkét fél megtalálja a számítását. Mennek a mézeshetek szerű gabalyodások és a mellé társuló érzelmi viharok. Mindenki úgy érzi, hogy jól járt a kereskedelem során. Mindenki pont azt kapja, amit akart. Aztán (mivel mindenki a saját igényeire figyel) fokozatosan elkezd mérséklődni az érzelmi odaadás a férfi részérről, minek hatására csökken a testi odaadás a nő részéről. Elindulnak egy lefelé húzó spirálba, mely szakítással végződik. Hol volt a hiba? Az önzetlenség hiányában! Egy jó kapcsolatban a párom igénye fontosabb, mint az enyém. Szóval nemcsak, hogy az csináljon a párod, amit szeretne, hanem inspirálnod, támogatnod kell őt ebben! Ha mindkét fél így tesz, akkor abból egy csodálatos és erős kötelék alakul, melyet nem tud elszakítani az idő vas foga sem. Ez a lelki intimitás erős kötele (bővebben: klikk). Én kipróbáltam. Hónapokig csak önzetlenül adtam és adtam és adtam. Nem vártam el cserébe semmit. Aztán szépen lassan elkezdett megnyílni a párom és ő is elkezdett egyre többször adni és adni és adni. Türelem, erő, bátorság, kitartás kell az ilyen kapcsolati viselkedéshez. De gondolj bele kérlek! Ezek mindegyike erény és az erényes élet egyenlő a boldog élettel.

Szóval itt az idő megfordítani a tükröt emberi kapcsolatidban. Mindig azt nézd mit tehetsz másokért, és cserébe az Univerzum önzetlenségét többszörösen adja vissza. Persze nem feltétlenül attól, akinek adtad. De ne ess abba a hibába, hogy dacossá válsz amiért ez így van. Feküdj rá az Élet áramlatai keltette hullámokra és ne ellenük harcolj! Ez ezen a téren is így van…

Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk

Ha érdekel jelen rovat következő írása akkor klikk

Ha érdekel első könyvem, mely az emberi lélekről legalább annyira szól, mint a klímaváltozás megoldásáról, akkor arról bővebb információkat itt találsz: klikk

Ha ennek a rovatnak az első részétől szeretnéd végig olvasni az összes eddigi írást, akkor a bevezető részt itt találod: klikk. Onnan indulva az írások alján tovább lépegetve végig tudsz haladni jelen rovat írásain. 

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések