A boldogságkeresés első lépése: a felismerés és alapfogalmak - 39. rész: A lelki energiák áramlása

 

A mai inspirációm alapgondolata már sokszor eszembe jutott éltemben, de valahogy ma kristályosodott ki olyan tisztán, mint amikor a vízből kiülepszik a homok és hirtelen átlátszó lesz. A felismerés és letisztulás izgalma inspirációt adott az írásra. Írni nagyon szeretek. Kikapcsol és örömet okoz az az önzetlen érzés, ami ilyenkor átitat. Ha akár egy embernek is segít, vagy akár egy emberben is elindít valami pozitív gondolatot ez a kiáramlás, akkor már értelmet nyer ez a pozitív energia. Pont ez az, amiről ma szeretnék írni, más szemszögből. A pozitív és negatív energiák áramlásáról lesz ma szó. Bár az egész univerzum energia, még az anyag is energia, ma az energiák egy speciális, időtlen típusáról fogunk beszélni: a lelki energiák áramlásáról.

Előéletem során kapcsolatfüggő voltam. Alig léptem ki egy kapcsolatból már zuhantam is bele a másikba. Sőt, legmélyebb időszakjaimban olyan is volt, hogy az egyikből még ki sem estem, a másik már bimbózni kezdett. Egyszerűen képtelen voltam önállóan élni, miközben pont az ellentétét gondoltam magamról. Az egom akkor is becsapott, mint mindig mindenkit. (Bár a legtöbb ember erre még nem jött rá).

A lelki energiák áramlását a kapcsolataimon keresztül figyeltem meg először. Az történt velem, hogy az első hosszabb kapcsolatom úgy végződött, hogy az a hölgy nagyon durván kirúgott. Természetesen ezzel komoly lelki fájdalmakat okozott nekem. Én ebből egy másik hosszabb kapcsolatba menekültem. Ennek természetesen az lett a vége, hogy én rúgtam ki a hölgyet, amivel durva lelki fájdalmakat okoztam neki. Majd jött a következő kapcsolatom (életem első NAGY szerelme). Ő „természetesen” kirúgott és megalázott annyira amennyire embert csak lehetséges. Annyira megsebzett és annyira sárba tiporta a lelkem, hogy kereken 10 év volt kiheverni. Viszont még messze nem hevertem ki, újabb hosszú kapcsolat jött az életemben. Ahol én voltam az, aki szétvált a másiktól, ezzel a másik embert keményen megsebezve. Még ki sem estem ebből a hosszú kapcsolatból, újabb NAGY szerelem következett, ahol én lettem ismét elküldve. Ez is nagyon taccsra vágott. Röpke 6 évbe tellett kiheverni. Azonban még ki sem hevertem újabb kapcsolat jött, ahol én voltam az elbocsátó fél. Ezzel sok fájdalmat okozva akkori páromnak. És itt lett a folyamatnak vége. Jött egy komoly betegség, ami miatt nem lehetett kapcsolatom évekig. Majdnem beleőrültem a női érintés hiányába, és abba, hogy egyedül vagyok. Aztán fokozatosan elkezdtem megtalálni magam, igaz, ehhez külső segítség is kellett. Integratív pszichoterápián vettem részt 2,5 évig amitől itt olvashatsz bővebben: klikk. A szenvedés alább hagyott és jött életemben először egy olyan szakasz, amikor jól éreztem magam egyedül. Ekkor 41 éves voltam és életemben először szabadnak éreztem magam. Elkezdtem függetlenedni addikcióimtól és begyógyítottam lelki fájdalmaim egy nagy részét. Jó volt egyedül lenni és jó volt a gyermekeimért élni. Nem kellett senki ahhoz, hogy boldog legyek. Újra igazi alkotó ember lettem.

Életem felnőtt szakaszának rövidített kapcsolati történetét azért meséltem el, hogy a letisztult következtetést levonhassuk együtt. A lelki energiák tovább adódnak! Ha valakivel jót teszel, vagy rosszat, akkor azt a másik ember magára veszi, mint egy puttonyt és cipeli. Viszont ez egy olyan puttony, amit amint lehet tovább adunk másoknak. Szóval, ha én rosszat teszek valakivel, akkor az a valaki tovább viszi azt a fájdalmat tudattalanul és az első adandó alkalommal továbbadja egy másik embernek.  Ezt úgy kell elképzelni, mint a tenger felszínét. Minden egyes hullám sima víztükörré akar válni, ezért energiáit átadja, mely újabb hullámokat generál.

A lelki energiák tengere manapság szó szerint háborog. Rengeteg ember rengeteg kapcsolatban sebzi meg a másikat. Ők a fájdalmaikat tovább viszik újabb kapcsolatokba, ahol újabb fájdalmakat generálnak. Ettől egy óriási tarajos hullámokkal teli energia felszínt alkotunk. Pedig mindenki a sima víztükröt szereti. Legalább is az emberek legnagyobb része békére, harmóniára, szeretetre és kiegyensúlyozott emberi kapcsolatokra vágyik. Ha mindenki így tudna élni, akkor nem cikázna össze vissza az emberek között ez a sok szélsőséges energia.

A negatív lelki energiák vándorlásával az a legfőbb probléma, hogy sosem az kapja vissza, aki okozta (legalább is nem attól, akinek okozza). A hullám, ami tovább adja az energiáit egy másik hullámnak, az olyan irányt ad az energia áramlásnak, ami tőle távolodik. Szóval, ha én megbántok vagy lelkileg megsebzek valakit, akkor ő a fájdalmát nem nekem adja vissza, hanem általában másnak. Pedig én érdemelném meg! Ezért olyan rossz dolog másokat megbántani! Mert ezzel általam ismeretlen és ártatlan emberek fájdalmát okozom közvetve. Én vagyok a forrás, akitől távolodik ez a negatív lelki energia és nekem ugyan könnyebb lesz átmenetileg tőle, de ezzel sok ember fájdalmát okozom. Természetesen más irányból ezt az Élet visszadja nekem, de erről egy másik írásban írtam: klikk

(Persze van olyan hogy az ilyen energiák megrekednek és pingpongoznak két fél között, ezeket hívják pusztító tartós kapcsolatoknak. Ez olyan mint amikor a vízfelszín függőleges falak között háborog. Ilyenkor az energia iránya visszaverődik így visszatalál mindig a forráshoz)

Mi a megoldás? Hiszen az emberekben tudattalan ez a folyamat. A lelki puttonyt tehernek érzik, amit kaptak és nem azért adják tovább, mert ők rosszak vagy gonoszok. A legtöbb esetben a legjobb jó szándékkal indítják újabb emberi kapcsolataikat és közben tudattalanul, ösztönösen adják át terheiket. Én sem azért adtam át lelki fájdalmaimat a párjaimnak, mert gonosz voltam. A legjobb jószándékkal és a nagyon hosszú távú kapcsolat reményében kezdtem el mindegyiket. Mégis átadtam nekik terhemet. Ugyanakkor akik engem sebeztek meg, azoknak én vettem fel a terhüket, amiket más kapcsolatukból hoztak.

Fontos kiemelnem azt is, hogy nem csak párkapcsolatokról van itt szó, hanem minden féle emberi kapcsolatról. Gondolj bele abba a frusztrált apukába, akit a munkahelyén nap mint nap megaláznak, ezért leissza magát és otthon veri az asszonyt meg a gyermekeit. Vagy gondolj bele abba a kisfiúba, aki nem kapott elég szeretetet az édesanyjától és azért felnőtt korában nők százait húz bele testi kapcsolatba, mellyel mindegyik lelkét megsebzi. Nagyon sok példát tudnék mondani még és bizonyára neked is számos eszedbe jut most. De ezek jól mutatják tetteink felelősségét, akár szülőként, akár munkatársként, akár társként, akár oktatóként, akár orvosként azaz szimplán emberként …

Egy olyan ember, aki harmonikus békés párkapcsolatban él és a környezetében lévő emberekkel jóban van, ő a sima víztükör ebben az energia rendszerben. Ismerek ilyen embereket, csak nagyon ritkák. Ha mindenki ilyen lenne, akkor a lelki energiák tengere nem hullámozna tajtékozva annyira, mint talán még soha a történelem során.  Bár a világháborúk idején ez dúló viharrá erősödött és ha belegondolunk nagyszüleink fájdalmaiba és a generációkon átívelő addikciókba (bővebben: klikk), akkor annak hatási is bőven benne vannak a mai energiahullámokban.

De mi a megoldás? A megoldás az, amit az Élet rám kényszerített a betegségemmel, amikor évekig nem lehetett kapcsolatom. A kapott negatív lelki energiákat önmagunkban kell begyógyítanunk! Ezeket csak így nem adjuk tovább, ha magunkban feldolgozzuk, semlegesítjük. Ez a legnagyobb jócselekedet, amit az emberiséggel tehetsz és amit önmagadért tehetsz! Hiszen ezzel megfékezed egy újabb negatív energiahullám megindulását és általad ez a háborgó tenger csendesebb lesz. Ugyanakkor ezáltal Te kevésbé fogod felvenni a következő feléd érkezőt. A világ általad közelebb kerül ahhoz az állapothoz, amire mindenki vágyik. Engem a betegségem kényszerített erre annak idején és tudom, hogy ha nem jött volna, nem lettem volna képes megállítani a bennem dúló vihart. De akkor még nem is voltam ennyire letisztult, akkor még tudattalanul éltem életem, annak ellenére, hogy pont az ellentétéről voltam meggyőződve. Az egom hazugságainak elefántcsontvárában díszelegtem önmagam előtt. Örülök, hogy ez a vár részlegesen összedőlt, bár életem végéig dolgoznom kell azért, hogy por és hamu maradjon csak belőle. Hiszen az egomentesség a tökéletes boldogság világa. Akár milyen furán hangzik is elsőre. Az egomentesség az az állapot, amikor nem adod tovább azokat a negatív energiákat, amiket kapsz. Hiszen nincs egod, amibe a negatív energiák bele tudnak kapaszkodni. Az ego olyan, mint egy vitorla a lelked hajóján. Minden negatív energia belekap és felgyorsítva tovább repíti a hajót. Az egomentes ember lelke vitorla mentes. A negatív energiák átáramolnak rajta és tovább engedi azokat, anélkül, hogy hozzátenne, vagy elvenne belőle. Ha akar akkor el is tud venni belőle, így mérsékelni is tudja azt. Ezért tudnak annyi jót tenni a spirituálisan érett emberek.

Ez biztosan így működik, hiszen az a bizonyos betegég teljesen összetörte az egom. Hálás vagyok az Életnek érte. Ma már hálás vagyok azért, hogy megbetegedtem és szenvedésbe taszítottan éltem évekig. Enélkül még mindig tudattalanul sodródó büszke vitorlával rendelkeznék és okoznám a sok fájdalmat mindenfelé a világban, ahogyan előtte tettem. (A szenvedés értékéről itt olvashatsz egy izgalmas írást: klikk). Előtte kétszer is tökéletesen összetört az egom, a két NAGY szerelmi bánatom során. Azonban elvétettem azt a hibát, amit a legtöbb ember olyankor elvét. Még erősebb, még leleményesebb, még körültekintőbb egot építettem. Ilyenkor még vastagabb páncélt veszünk fel és újult meggyőződéssel lépünk tovább. Olyan egot építünk, ami még erősebb és elhisszük, hogy még jobban megvéd minket. Ettől még nagyobb a vitorlánk és még keményebben felveszünk minden negatív lelki energiát és azokat még keményebben adjuk tovább. Észre sem vesszük, hogy még nagyobb forrása vagyunk a negatív lelki energiák vándorlásának. Sokszor pedig észrevesszük, de az egonk eltorzult szűrője miatt még büszkék is vagyunk rá. Mennyi nagyszájú embert ismersz, aki nagyhangon és büszkén meséli, hogy csapott be, vagy károsított meg másokat? Ők a legnagyobb vesztesek, csak nincsenek tudatában ennek. Ők egy magas elefántcsont várat építettek és az még kemény falakkal töratlenül áll. Mint a Gyűrűk Ura trilógiban Sauron magas tornya, ahonnan megbabonázottan volt meggyőződve arról, hogy a gonoszszal való szövetség a helyes út. Az ego megbabonázottság...



Szóval a megoldás az, ha lecsendesülünk, ha az egomentes felé fordulunk, ha belső békét keresve önmagunkban gyógyítjuk meg lelki sebeinket. Ehhez általában külső segítség kell! Nagyon kevés olyan ember van, aki önmaga meg tud birkózni a benne dúló sok elfojtott vagy tudott fájdalommal, hiánnyal, félelemmel, bűntudattal, szégyennel, frusztrációval, dühhel, haraggal, büszkeséggel, fásultsággal, bánattal. Ezek nem véletlenül életpusztító lelki energiaszintek, melyekről bővebben itt olvashatsz. Ezek mind olyan negatív energiák, melyek, ha nem gyógyulnak meg a lelkedben, akkor tovább fogod adni őket előbb vagy utóbb és ezzel másoknak adod át puttonyod egy részét. Ezeket még akkor is kifelé sugárzod, amikor alszol, vagy csak semleges beszélgetésbe elegyedsz valakivel. Erről egy érdekes írást itt találsz: klikk. Segítségkérésre egy jó pszichológus, pszichoterapeuta, kineziológus, vagy spirituális vezető is kiválóan alkalmas lehet.  Hogy kit válassz? Ebben segít Neked ez az írás: klikkCsak az egod mondatja veled azt, hogy meg tudod egyedül is oldani! De az egod elég ritkán ad jó tanácsot. Épp a lelkednek ez a része juttatott idáig, ahol most vagy.

Jelen blog azért született, hogy segítsen abban, hogy helyes utat találj a boldogság felé, hogy helyes irányt vehess az öngyógyításban, vagy a lelki fejlődésben. Jelen blog-rovat, amit éppen olvasol a felismerésektől szól. Kérlek gondold végig az eddigi életed, hogy alakultak emberi kapcsolataid? Te háborgó tenger vagy, vagy hullámzó tó, esetleg sima víztükör? Ha ez az utóbbi, akkor Te is taníts másokat és segítsd őket. Ha az előző kettő, akkor itt az ideje irányt váltanod. Az irányváltáshoz óriási segítséget ad az önismeretünk mélyítése, melyről külön blogrovat készült itt a blogon. Ne feledd, az egod elhiteti veled, hogy az önismereted rendben van (bővebben: klikk) és ezzel tévútra terel. Ugyanakkor, ha nem tudod merre indulj el lelked gyógyításában, akkor erre is külön rovatot találsz itt, ahol számos módszert és eszközt igyekszek a kezedbe adni, hogy válogathass kedvedre, kiválaszthasd a számodra legmegfelelőbb módszereket.

Eddig csak a negatív lelki energiák terjedéséről írtam Neked. De csodálatos hírt kell közölnöm veled. A pozitív lelki energiák ugyanígy működnek. Ha Te vagy a forrás és elindítasz egy pozitív energia hullámot, akkor az is ugyanígy terjedni fog. Igaz ez is tőled távolodva, de ezzel tehetsz a legtöbbet embertársaidért és a világ boldogságáért. A bátorság, pártatlanság, elfogadás, öröm, szeretet, béke, harmónia, önzetlenség, egység érzései mind-mind Élet-támogató lelki rezgésszintek (bővebben: klikk), melyek pozitív energia hullámként áramlanak emberről emberre. Ezért olyan jó érzés jót tenni! Ezért olyan felemelő és tiszta érzés, amikor teljesen önzetlenek vagyunk. Ilyenkor elindítunk egy pozitív lelki energia hullámot a világba, melynek mi vagyunk a forrásai. Csodálatos érzés tiszta forrásnak lenni, mely azt szeretné, ha egy nyugodt felszínű tavat táplálhatna. Ez is lehetsz akár Te is! Szeretnéd?

Ha érdekel jelen rovat előző írása akkor klikk

Ha érdekel jelen rovat következő része, akkor: klikk

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk


Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések