A boldogságkeresés második lépése: a mély önismeret – 14. rész: Fejtsük le együtt lelkünk hagymarétegjeit I. Mire vagy büszke, avagy kire haragszol?

 

Ez a módszer több részes írás sorozatban lesz bemutatva, melynek bevezető írását itt olvashatod: klikk. A módszer célja az, hogy lépésről lépésre egyre mélyebbre láss a saját lelkedben! Kérlek csak akkor kezdj bele, ha elég bátor vagy! Kérlek csak akkor kezdj bele, ha felkészültél rá és tényleg szeretnél mélyebbre hatolni magadban! Ez egy belső igény. Akiben még nem jött el ez a belső vágy, az ne olvassa ezt az írást tovább! Akiben viszont eljött, gyakran felmerül a kérdés, hogy hogyan tudok mélyebben magamba nézni? Én is nagyon sokszor feltettem ezt a kérdést magamnak az elmúlt 18 év önfejlesztése során és felteszem ma is. Hiszen pont a fordítottját csináltam előtte mindig. Menekültem valódi önmagam elől. Így amikor jött a fordulópont, gőzöm sem volt hogyan kell ezt csinálni. Erre a kérdésre adok egy módszert Neked, és a cikk-sorozat végére a legmélyebb rétegekig is lehatolhatsz a lelkedben, ha elég bátor vagy és elég őszinte magadhoz és elég kitartó…

A start vonalat ezen az úton egy egyszerű kérdés jelenti:

Mikre vagy büszke?

Jó alaposan gondold végig a választ! Fontos, hogy tudd, hogy ráérsz válaszolni. Addig ne olvasd tovább az írást, amíg nincs meg a teljes válasz. Ha több óra vagy több nap kell a válaszadáshoz, akkor addig tedd félre kérlek ezt az írást! Nézzük az én példámat segítségképpen. Fontos, hogy lásd, hogy nem hencegésnek szánom, hanem azért szeretném ezeket bemutatni, hogy lásd mennyire unszimpatikus az EGO, bárkiben is, így bennem is. Azért írom múlt időben, mert már nem érzek büszkeséget ezek miatt, és ez így van jól! Viszont abból az időszakból írom ezt, amikor erre a módszerre igazán szükségem volt. Lássuk: Büszke voltam arra, hogy egyetemet végeztem, és műszaki doktorátusom van. Továbbá büszke voltam arra, hogy cégvezető vagyok egy országosan is jónevű cégben, melyet én alapítottam és én fejlesztettem ideáig. Büszke voltam arra, hogy sok megvalósult komoly műszaki létesítmény tervezője vagyok. Büszke voltam arra, hogy általában tetszem a nőknek (tisztelet a sok kivételnek természetesen!), és hatást tudok rájuk gyakorolni. Büszke voltam arra, hogy középosztályhoz illó jómódban élek. Büszke voltam arra, hogy gyönyörű Nő a párom. A Te személyes listád jelen időben íródjék! Én ma már ezeket nem tudom jelen időben őszintén leírni. A büszkeség szépen zsugorodik össze bennem és ez így csodálatos. De 3-4 éve, ezeket a mondatokat még jelen időben és nagyon büszkén írtam volna le, és az önmagam és a világ előtt történő erős kompenzálásra használtam volna.  



Remélem Neked is megvan már a büszkeség listád. Kérlek írd le! Ez, a későbbi munkádhoz kelleni fog. A lista nem kell, hogy teljes legyen! A lista a legfontosabb büszkeségeidet szükséges, hogy tartalmazza. Most jön a feladat nehezebb része! Ehhez már komolyabb bátorság kell! Kezdj el belegondolni, hogy kikkel szemben éreztél mély haragot múltban? De ne csak úgy a „vak világba” gondolkodj ezen. Hanem minden egyes büszkeségedet vedd végig és gondolj úgy rájuk, mint kompenzálásokra! Ha nem tudod, hogy a kompenzálás hogyan is működik, vagy mit jelent, akkor erről itt találsz egy írást: klikk. Olvasd el alaposan, és addig ne haladj tovább!  Tedd fel magadnak a kérdést, hogy milyen haragot akartam leuralni a büszkeségemmel? Milyen haragot, dühöt akartam legyőzni azzal, hogy bebizonyítottam, hogy én képes vagyok olyan lenni, mint a büszkeségem tárgya? Milyen harag hatására bizonyítottam be magamnak, vagy másoknak, hogy képes vagyok büszkeségem tárgyára? Nézzük erre a saját példámat ismét a könnyebb érthetőség kedvéért:

Büszke vagyok arra, hogy egyetemet végeztem, doktorátusom van és vezető tervező vagyok: Gyakran éreztem haragot gyermekkoromban a nagyszüleimre, nagybátyámra egyes tanáraimra, amiért kinevettek, vagy kigúnyoltak, amiért valamit nem tudtam, vagy valamit hibásan vagy tévesen mondtam. Haragot éreztem nagyszüleimre és édesanyámra, amiért minden egyes hazahozott 4-esért vagy rosszabb jegyért nagyon semmirekellőnek tituláltak, aki még az iskolában sem tud helyt állni. Haragot éreztem édesanyám, nagyszüleim és nagybátyám iránt, amiért a legkisebb hibákért is kinevettek, kigúnyoltak és értéktelenség érzetét keltették bennem. Tehát büszke vagyok arra, hogy mindezt elértem. Mert így megmutathattam nagyszüleimnek, nagybátyámnak és édesanyámnak, hogy alaptalanok voltak vádjaik! Nem is vagyok buta, és képes vagyok teljesíteni elvárásaikat! Azonban a gyermekkorban beégett bántalmak miatt, külső megerősítésekre vágytam. Ezért fontos volt a világnak megmutatnom, hogy képes vagyok elvégezni az egyetemet és képes vagyok ledoktorálni és képes vagyok mindezt elérni. Itt fontos egy pillanatra megállnom. Természetesen nagyon szeretem édesanyámat, nagybátyámat és nagyszüleimet. Attól, hogy szeretünk valakit, attól még érezhetünk haragot feléjük! Igaz, hogy ezt a legtöbben elfojtjuk magunkban.

Büszke vagyok arra, hogy cégvezető vagyok: Haragot éreztem nagyszüleimre és édesanyámra, amiért fejemhez vágták, hogy ők tartanak el egy ilyen semmire kellő gyereket. Haragudtam rájuk, amiért keményen érzékeltették velem, hogy tőlük függök és nap mint nap érzékeltették velem, hogy én nem érdemlem meg, hogy gondoskodnak rólam, csak teher vagyok a számukra. Haragudtam azokra az iskola társaimra, fiatal kori kollégáimra, akik nem hitték el, hogy mire vagyok képes és próbálkozásaimért kigúnyoltak. Cégvezető lettem, hogy ne gondoskodjon rólam senki! Cégvezető lettem, hogy ne tudjanak kigúnyolni az emberek! Cégvezető lettem, hogy másoktól való függés félelme ne nyomja a lelkemet nap mint nap.

Büszke vagyok arra, hogy tetszem a nőknek és egy gyönyörű nő a párom: Haragot éreztem édesanyám iránt, amiért annyiszor elvert, rossz fiúnak titulált. Haragot éreztem édesanyám iránt, amiért annyi szeretet próbálkozásomat hagyott viszonzás nélkül. Haragot éreztem édesanyám iránt, amiért annyira meg akartam neki felelni, de sosem volt velem elégedett. Haragudtam édesanyámra, amiért megszégyenített gyermekkori nemiséggel kapcsolatos kíváncsiságaimért! Haragudtam azokra a lányokra serdülő korom elején, akik akármennyire is szerettem volna, nem fogadtak el olyannak amilyen vagyok. Mindezekért olyanná formáltam magam, amilyennek a nők látni szeretnek egy férfit. Rengeteg nőnek akartam tetszeni, hogy behabzsoljam elismerésüket, amit édesanyámtól nem kaptam meg kiskoromban. Igyekeztem olyan felnőtt férfivá válni, akire édesanyám nem mondhatja, hogy rossz fiú, vagy hogy nem érdemes a szeretetre. 

Büszke vagyok arra, hogy jó módban élek: Haragudtam azokra, akik kigúnyoltak amiért foltozott nadrágban és fiúként nővérem cipőjében kellett iskolába járnom. Haragudtam azokra, akik kigúnyoltak azért, mert nincs zsebpénzem és menő ruhám és zsíros kenyér az uzsonnám. Haragudtam azokra, akik kigúnyoltak azért, mert csóró gyerek voltam. Haragudtam azokra, akik kigúnyoltak azért, mert vágytam arra, ami nekik alapvető volt, de nekem nem jutott. Haragudtam családtagjaimra, amiért nem kaphattam meg amikre vágytam és még azt is érzékeltették velem, hogy amit kaptam azt sem érdemlem meg. Ezért felnőttként elértem, hogy mások ne gúnyolhassanak ki szegény sorsomért. Elértem, hogy megvehetem azt, amire szükségem van. Elértem azt, hogy a családomra és másokra se kelljen támaszkodnom anyagilag többé!

A saját példáimat azért írtam le, hátha segít mélyebben belegondolni a saját haragjaidba. A példák jól mutatják, hogy kemény őszinteség kell hozzá önmagunkhoz, szeretteinkhez! Nem számít, hogy mit diktál a neveltetés és a társadalmi elvárások. A harag érzése mindegy, hogy jogos vagy sem! Az érzéssel nem lehet vitatkozni racionális érvekkel. A legtöbb gyermek el kell fojtsa a haragját, mert a legtöbb családban csak a felnőtt lehet mérges. Ha a gyermek mérges azért büntetés, verés vagy megszégyenítés jár! Ezzel természetesen tovább mélyül a gyermek lelkében a fájdalom eredeti gyökere. Én is elfojtottam haragjaimat nap mint nap rengetegszer. Ez a sok elfojtott harag 18 év önfejlesztés ellenére még mindig ott munkál bennem és ma is dolgozom a rendezésén. A haragok feltárásakor keresd meg az egyértelmű kapcsolatot a harag és a jelenlegi büszkeséged között!  Ez segít lefejteni a büszkeség rétegét a lelkedről és mélyebben magadba nézni…

Légy magaddal őszinte és írd össze haragjaid! Szedd őket csoportokba, ahogy az én példámon láttad és párosítsd őket büszkeségeiddel. Az egészséges büszkeség mögött nincs harag. Azonban az egoba épült büszkeség mögött mindig elfojtott harag áll! Lehet, hogy sok idő önmagadba nézni és ezt a listát összerakni. Az én példám is bővebb, de csak a 3 legfőbb harag gócot írtam le az egyszerűbb érthetőség miatt. Az is lehet, hogy hónapról hónapra egyre inkább kiegészül és egyre teljesebb lesz ez a listád. Hiszen elfojtott emlékeket kell a felszínre hoznod és ez gyakran nem könnyű. Lényeg, hogy írd le és formáld, bővítsd a listád.

Az így megtalált haragokat gyógyítsd be magadban! Erre ajánlok egy módszert Neked itt: klikk. Ez is sok időt vesz igénybe és ha önállóan nem megy, akkor kérj segítséget egy jó pszichológus vagy egy jó kineziológus személyében. Addig ne lépj a következő szintre ebben a cikksorozatban, míg haragjaid legnagyobb részét fel nem dolgoztad, fel nem oldottad a lelkedben!

Kívánok Neked jó munkát, kitartást és sok erőt ehhez az izgalmas folyamathoz!   

Ha érdekel jelen rovat előző írása, akkor klikk ide: klikk

Ha érdekel jelen rovat következő írása, akkor klikk ide: klikk

Ha szeretnéd jobban átlátni a blog egyes rovatait és a blog működését, akkor erről egy rövid tartalmas útmutatást itt találsz: klikk

Ha úgy érzed ez az írás hasznos mások számára is, akkor kérlek megosztásoddal vagy e-mailben juttasd el nekik. A cikk alatt találhatod a megosztás és az e-mail küldés ikonjait. Már azzal is teszel a klímaváltozás ellen, illetve az emberek boldogágáért, ha megosztásoddal mások tudtára adod jelen blog létét.

 

 Építő szándékú véleményed, kritikád örömmel fogadom, amit a cikk alatt tudsz hozzászólásként megírni.


  Ha értékesnek találod a blogot, kérlek légy a blog követője. A „rendszeres olvasás” ikonját a jobb oldalon fent találod. (Ha mobilról nézed, akkor a cikk alatt görgess tovább)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések